Systeembeheer

Om de goede werking van de computers en netwerk apparatuur in uw organisatie te garanderen is het van groot belang goede afspraken te maken voor wat betreft het onderhoud. Welke responstijd verwacht u? Sluit u een contract af voor tijdens kantooruren of voor 24 uur per dag, 7 dagen per week? NCSS kan met haar ervaring en expertise dit op een uitstekende manier voor uw organisatie invullen.

Preventief onderhoud

Voorkom problemen

Een probleem met uw IT-systeem kan u een hoop ellende bezorgen. Er kan tijdelijk niet gewerkt worden, met alle rampzalige gevolgen van dien voor uw dienstverlening en omzet. En dan te bedenken dat veel van die problemen voorkomen kunnen worden door regelmatig onderhoud.

Vinger aan de pols

Als u een contract met NCSS heeft voor systeembeheer, tekent u ook voor preventief onderhoud. U kunt erop vertrouwen dat wij voor u vinger aan de pols houden van uw informatie- en communicatiesystemen. Door regelmatige controles en onderhoud aan uw ICT-systemen, reduceren wij de kans op uitval of storingen.

Geen omkijken

Preventief onderhoud door NCSS betekent dagelijkse controles op:

  • Apparaat storingen
  • Opslag- en geheugencapaciteit
  • Netwerkstoringen
  • Beveiligingsfouten
  • Logbestanden

Daarnaast installeren wij voor u nieuwe service-packs voor uw besturingssoftware, updates van drivers en security-patches van uw beveiligingssoftware. Ook gebruikersbeheer (o.a. gebruikers aanmaken, verwijderen, rechten toekennen), de aanmaak en het beheer van log-on-scripts en advies over vervanging en aanpassing van uw server(s) vallen onder preventief onderhoud. Kortom: u hebt geen omkijken meer naar uw IT-systemen.

Correctief onderhoud

In geval van een storing spreken we van correctief onderhoud. Door hierover goede afspraken te maken weet u precies waar u aan toe bent en wordt u niet verrast door gepeperde rekeningen. Omdat elke organisatie anders is, is het mogelijk om een overeenkomst (SLA) af te sluiten die precies aan de wensen van uw organisatie voldoet. Zo worden afspraken gemaakt over de responsetijd, waarbij het ook mogelijk is om voor de avonden en weekenden andere responstijden af te spreken dan tijdens kantooruren. Ook is het mogelijk om juist wel of geen materiaaldekking in de overeenkomst op te nemen.